Beginning, Middle, & End

Monday, November 30



There are three key elements to writing a story; you’ve got to have a beginning, middle, and an end.

Beginning: The character wants something, and gets them into trouble.
Middle: Things get worse.
End: Things get even worse, every attempt to succeed is thwarted, and then finally the character succeeds.
That's the basic plot of every book (every book I know of anyway.) It’s also, strangely enough, the recipe for a trilogy.

If you want to get a little more detailed plot outline, you could follow a plot graph.


Exposition (Beginning): The character wants something, and gets them into trouble.
Rising action: The character takes action to solve their problem and things get worse.
Climax: The most emotional part, where tension is the highest and everything is at stake.
Falling action: The problem is almost solved, but a few loose knots need to be taken care of.
Denouement (Resolution) (End): Everything is solved and the hero rides off into the sunset.

3 comment(s):

Unknown Wednesday, December 14, 2016  

You have shared very beautiful information to the readers like me. As i am working under the tasks of bestessays and my work is also to make the people more aware and to share the things which have a lot of weight-ages. Because sharing information with each other is good source to become connected with each other and remain happy.

شركة مكافحة حشرات بالطائف Wednesday, January 23, 2019  

اسعار مميزة من شركة نقل عفش بالطائف احصل عليها الان من خلال مؤسسة سهر والتي تعتبر من اهم واكبر المؤسسات في المملكة العربية السعودية والتي توفر افضل الاساليب والطرق في شركة تنظيف مفروشات بالطائف للعمل علي تنظيف جميع الانواع من المفروشات وبكل سهولة وامان مع اشراف من اهم خبراء شركة تنظيف منازل بالطائف كل ما عليك هو التواصل معنا في اي وقت ومن اي مكان لارسال فريق التنظيف اليك وبمعدات والات حديثة للعمل في اسرع وقت ممكن .
كما اننا نوفر افضل الخدمات من شركة تنظيف خزانات بالطائف للتمتع بصحة افضل وحياة هائدة باستخدام مياة نظيفة وخالية من الشوائب فقط تعرف علي خدماتنا الان مع خدمات ممميزة اخري من شركة جلي سيراميك بالطائف لازالة البقع والاوساخ واعادة السيراميك الي حالته في الللمعان والنظافة كما اننا نسعي الي تطوير خدماتنا في اكبر شركة مكافحة النمل الابيض بالطائف للتخلص التام من جميع الانواع من النمل الذي يتسبب في تلف الاطعمه والتسبب في نقل الامراض للعملاء وافراد اسرتهم لذلك نعمل في شركة مكافحة حشرات بالطائف للعمل علي تقديم افضل الخدمات وفي اسرع وقت ممكن وباقل الاسعار التي نعمل بها من ادجل راحة العملاء في كل مكان .

3nod maka Monday, January 28, 2019  

احصل الآن على ارخص خدمات شركة تنظيف خزانات بمكة و التي يمكنك من خلالها الحفاظ على نظافة خزانات منزلك و ذلك فور تواصلك معنا في شركة جلي رخام بمكة ذات الخبرة الكبيرة في تنظيف جميع انواع الارضيات التي تتواجد في منزلك و التي تقدمها لكم شركة العنود و هي اكبر شركة تنظيف شقق بمكة و التي تتميز بانها شركة رائدة في مجال تنظيف جميع انحاء المنزل ، كما ان شركة رش حشرات بمكة التي تقدمها شركة العنود تستخدم مبيدات حشرية ذات فاعلية عالية للقضاء على جميع انوااع الحشرات ، حيث ان شركة تنظيف بالبخار بمكة الخاصة بشركة العنود تمتلك احدث وسائل التنظيف المتطورة

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Visitors from around the Globe

free counters

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP